Haute Cuisine”’ a la Roumanie”

Dupa cum putin stiu, am lucrat in domeniu alimentatiei publice (Bucatarie) de cativa ani.Majoritatea care m-au vazut fara sa ma stie personal au crezut ca finetea” mea e directionata spre alt domeniu de activitate.Total gresit,am iubit bucataria de mic copil si am revenit in ea imediat dupa bancile scolii.
In tot acest timp am incercat,uneori fara usurinta, sa prind din tainele bucatariei practicate la noi in Bucuresti, mai exact in Romania.
Dupa cum bine stim toti, nimic nu e perfect, iar cand economia da gres nu avem de ales decat sa ne peticim”..asa cum spunem noi cam toti…ne ”adaptam”.
In foarte putine locuri se poate manca bine,defapt ce spun foarte putine..chiar numarate pe degete.Si daca esti norocosul sa dai peste un loc bun, ai si ghinionul sa dai din buzunar ceva mai mulllt.
Sunt una din cei care a lucrat in restaurantul Bonton Palace,ma declar multumita de acel loc din toate punctele de vedere.Daca alti au avut neplaceri inseamna ca ceva a lipsit.Si da, e locul unde, dupa cum ii zic uni, a lucrat si faimosul David Contant’.Eu nu am avut placerea de a lucra ce acest bun bucatar’ chef bucatar, mi-ar fi facut o reala placere.
Critic, perfectionist,cred ca il defineste pe el.Din punctul meu de vedere bucataria de acasa, nu e acelasi lucru cu cea dintr-un restaurant de lux din multe puncte de vedere.Asa cum putini sunt aceia care stiu sa aprecieze rafinamentul unui preparat,gustul adevarat,imbinarea lui cu o bautura buna, de calitate.
Pentru multi dintre noi, trebuie sa fie ieftina, si sa aiba acel gust, dar nimeni nu se gandeste cum va arata unul care se hraneste cu ceva calitate,comparativ cu unul care stie sa bage in burta ceva care mai tarziu ii va face sa cedeze inima…!!!
Deci NU categoric.Si NU indrum sa fii nebun sa te duci sa bagi in gura numai humus sau alte chestii bio,sau sa fii vegetarian, desi nu ar fi nici un astfel de menu exclus macar odata la ceva vreme, macar de curiozitate.
Ma dezgusta grobismul unora care desi dispun de bani, aleg sa manance nesanatos sau sa SE LAFAIE din dorinta de a fi ridicoli..sau de a se afisa interesanti facand din mancare un terci”’.
Dupa parerea mea calitatea conteaza, conteaza ca atunci cand detii materii prime de calitate sa incerci sa faci ceva bun din ele, sa combini aromele in asa fel incat sa fii fascinat de savoare,iar clientul sa nu detina notiunea timpului.
Bucatari sunt multi(se numesc ei), fara numar, doar cei adevarati ies undeva la suprafata.Sunt putini cei care stiu semnificatia de stea Michelin..iar ceilalti sunt undeva la fundul unei oale de ciorba.
Ceea ce facem acasa e treaba de buburuza> bubulina gospodina, tot respectul pentru ei/ele, parca imi si imaginez un personaj undeva la aragaz cu un sortz cu buline si gatit minutios.
Mi-a placut foarte mult articolul in care David Contant prezinta prin ochii lui critici, Nunta secolului vazuta din bucatarie”aici
Si tot pe restograf puteti gasi multe localuri cat mai detaliate si cat mai criticate!
Sa auzim de bine.sa ne citim tot mai bine!mai multe despre restaurante bune aici

2 comentarii (+add yours?)

  1. joschilotii
    Mar 01, 2012 @ 10:08:15

    Înghit în sec!🙂

    Răspunde

  2. cleo
    Mar 07, 2012 @ 08:15:45

    Foarte frumos articolul tau !

    Răspunde

Lasă un răspuns

